12 Mayıs 2012 Cumartesi

KADINLAR İÇİN SÜRÜŞ TEKNİKLERİ

İstanbul gibi bir yerde araç kullanmak marifet istiyor. 8 şeritli yollarda insanların deli gibi birbirini geçmeye çalıştığı, zig zag yaparak yol aldıkları, devasal araçların müthiş hız yaptıkları ayrıca döneceğiniz yolu kaçırırsanız istediğiniz yere gitmenin  bir hayli zorlaştığı düşünülürse  gerçekten başka bir frekansta olmak gerekiyor...(deli işi diyebiliriz)
Nedense yıllarca şu TEM denen yere yakın yerlerde oturduk..Bahçeşehir gibi..Şimdi de Hisar...Zekeriyaköydeyken rahattık ama orada da acayip kamyon vardı inşaatlar yüzünden...Neyse bu aralar ileri sürüş teknikleri eğitimi alıyorum...Amatörler için basit tavsiyeler...

1-Aracınız mümkün olduğunca en güvenlisinden olsun mümkünse bayan için en iyisi jeep'ler ...Ben Suzuki Grand Vitara kullanıyorum yıllardır...Müthiş memnunum.Metal barlar olduğu için kimse yanıma yaklaşmıyor, herkes yol veriyor.Öyle sıkıştırma falan yok ...Yalnız araba fazla güçlü Motor gücü:2500 komşunun duvarına hafifçe değdirdim ben de bir şey yok ama duvar göçtü...

2-Araba yüksekse yola daha hakimsiniz...Ben alçak arabalarda rahat edemiyorum..Kendimi yere yapışık gibi hissediyorum..Bir de altı bir yerlere değiyor falan...Mesela Özgürün Audi'siyle asla değişmem benim arazi canavarımı...

3-Mutlaka otomatik vites olsun..Bence diğeri bayan psikolojisine, fizyolojisine hiçbirine uygun değil...Yok kavrama noktası , yok vites değiştir...Ayağını bir ona bas bir buna ...Öff hiç benlik değil...

4-Mümkünse eşinizle araba kullanmayı öğrenmeyin eşler çok sabırsız...Eşinden güzel eğitim alabilen hiç duymadım...Babanız bile daha iyi...

5-Yolun açık olduğu zamanlarda çıkmaya çalışın mesela hafta içi öğle saatleri boğazda hiç trafik yok..Hafta sonu felaket...

6-Sağdan gidin yavaş gidin yanınızdakinin hızlı git hızlı git , solla demesine çok kulak asmayın.

7-Kesin kural akııcı tarafikte yavaşlamak için frene basmayın ayağınızı gazdan çekin...

8-Arkanızdan korna çalan olursa hiç üzerinize alınmayın...(Hata hissetmiyorsanız...) Herşey için çalıyorlar çünkü...Bir de kaza yapanlar genelde profesyonel araba kullananlarmış amatörler çok dikkatli oldukları için daha şanslılar...

9-Ben şahsen Bismillah'la öğrendim diyebilirim..Bildiğiniz duaları okumak işe yarıyor..:) Mesela arkamda kimse olmasın diyorum genelde bakıyorum yol bomboş...

10-Bilinen yol en iyisi ,  bildiğiniz yolda bol pratik yapın sonra mesafeyi yavaşça arttırın ..Yeni yollar falan..Bir de yanınızda ''Çok iyi araba kullanıyorsun..Harikasın '' falan diyen biri olursa çok iyi motive oluyorsunuz...
İyi Sürüşler....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder